בתחילת פרשת כי תשא ( מובא בפירוש המיוחס לרס"ג לספר שמות הוציא לאור י. רצהבי ז"ל בהוצאת מוסד הרב קוק עמ' קעה ) כִּי תִשָּׂא אֶת-רֹאשׁ בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל לִפְקֻדֵיהֶם וְנָתְנוּ אִישׁ כֹּפֶר נַפְשׁוֹ לַה' בִּפְקֹד אֹתָם וְלֹא-יִהְיֶה בָהֶם נֶגֶף בִּפְקֹד אֹתָם. זֶה יִתְּנוּ כָּל-הָעֹבֵר עַל-הַפְּקֻדִים מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל בְּשֶׁקֶל הַקֹּדֶשׁ עֶשְׂרִים גֵּרָה הַשֶּׁקֶל מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל תְּרוּמָה לה' ונתנו - מרצון ובנדבה. יתנו - בכפיה. גם הכהנים כלולים בבני ישראל בצורך הכפרה אבל היות ובכפיה לכל העבר על הפקדים אינם נכללים לכן אין כופים אותם. וכדאי לעיין בהמשך פירושו שם שכל מה שנכלל בפרשת כי תשא שייך לעניין הוצאות בדק הבית ( המשניות בהמשך המסכת )
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום