הגמרא מנסה להבין האם הדין של שהיית קדירה על גבי כירה הוא זהה לסמיכת קדירה בצידי הכירה.
בברייתא כתוב שאם אדם קטם, ואחר כך הלהבות חזרו - זה עדיין נשאר בסטטוס של "קטום".
ובברייתא כתוב שבמקרה הנ"ל מותר לסמוך.
המסקנא = רק בכירה גו"ק מותר לסמוך ( - וזה בעצם זהה לדיני שהייה).
עד כאן אני מבין.
עכשיו הגמרא דוחה:
וכי את כל הרשימה שמונה הברייתא אסור לעשות בכירה שאינה גרופה וקטומה? הרי אין שום איסור ליטול קדירה מעל כירה שאינה גו"ק?
ועכשיו שאלתי:
הרי יש איסור ליטול קדירה מעל כירה שאינה גרופה וקטומה! והכוונה היא לאיסור שהייה. הרי אם מותר "ליטול" קדירה מעל כירה שאינה גרופה וקטומה, למה בכלל צריך לגרוף ולקטום - הרי אין שום איסור ליטול את הקדירה בשבת?
(מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי...)
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום