סקר
איך אתה לומד דף יומי?






 

פורום פורטל הדף היומי

מגילהכ ע"אכח טבת תשפ"ב19:29האם באמת / ‏עלי
כשמובא בגמרא
רַבִּי יְהוּדָה מַכְשִׁיר בְּקָטָן (דְּתַנְיָא) אָמַר רַבִּי יְהוּדָה קָטָן הָיִיתִי וּקְרִיתִיהָ לְמַעְלָה מֵרַבִּי טַרְפוֹן וּזְקֵנִים בְּלוֹד אָמְרוּ לוֹ אֵין מְבִיאִין רְאָיָה מִן הַקָּטָן
תַּנְיָא אָמַר רַבִּי קָטָן הָיִיתִי וּקְרִיתִיהָ לְמַעְלָה מֵרַבִּי יְהוּדָה אָמְרוּ לוֹ אֵין מְבִיאִין רְאָיָה מִן הַמַּתִּיר
וְלֵימְרוּ לֵיהּ אִין מְבִיאִין רְאָיָה מִן הַקָּטָן חֲדָא וְעוֹד קָאָמְרוּ לֵיהּ חֲדָא דְּקָטָן הָיִיתָ וְעוֹד אֲפִילּוּ גָּדוֹל הָיִיתָ אֵין מְבִיאִין רְאָיָה מִן הַמַּתִּיר

סיבת אי ההסכמה לדברי רבי יהודה היא שאין מביאין ראיה מהקטן או בעצם מפני שהלכה ושיטה זו יסודן בשיטת בית שמאי כשיטת שמאי הזקן שסבר שגם קטנים חייבים במצוות כמו בסוכה, והרי אנו יודעים שהן רבי יהודה והן רבי טרפון, כמו גם חכמים נוספים, נקטו בהלכות מסויימות כשיטות בית שמאי ?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר